onsdag 7 januari 2015

New discoveries everyday: Asian pop

Idag tänker jag tipsa om J-pop, K-pop, Thai pop och China pop. Det är musik från olika länder i asien. K-pop är koreansk o exempel på k-pop grupper är 4minute, Crayon pop och Ladies code. Exempel på J-pop är Kyary pamyu pamyu, perfume och morning musume. Exempel på thai pop är Four mod, FFK och Neko jump (det sistnämnda består av två tvillingar med samma födelsedag som mig! :-D. Exempel på China pop är Popu Lady, By2 och Wang Rollin (jag nämnt tidigare). --------------------------------------------------------------Nytt jag upptäckt på youtube idag är The slap, Look up och Lewandovskidavid. Mer än så säger jag inte om det nya, ni kommer nog att skratta åt det sistnämnda (jag gjorde det iaf).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar